APEL NAȚIONAL
ADRESAT DECIDENȚILOR și FACTORILOR DE INFLUIENȚĂ DIN ROMÂNIA
IULIE 2024
Către:
Klaus Johannis, Președinte al României, Preafericitul Daniel, Părintele Patriarh al României, Toți membrii Consiliului Suprem de Apărare a Țării, Toți deputații & senatorii din Parlamentul României, Toți senatorii din Guvernul României, Toți membrii Curții Constituționale, Toți membrii Academiei Române, Ministerul Apărării Naționale, Ministerul Afacerilor Interne, Avocatul Poporului, Toate partidele și sindicatele din România, Toate Consiliile primăriilor din România, Toate televiziunile, posturile de radio, revistele și ziarele din România, Toate minoritățile naționale aflate de generații alături de noi. Toți cei aflați la guvernarea României să afle că noi știm și nu mai îngăduim!
NOI, ROMÂNII VREM PACE, NU VREM RĂZBOI! VREM ÎNTĂRIREA SECURITĂȚII NAȚIONALE!
Urmare a demersurilor geopolitice ce au dus la și susțin conflictul militar dintre Rusia si Ucraina, demersuri ce pentru Romania au facut posibil Acordul privind cooperarea in domeniul securitatii intre Romania si Ucraina, acord semnat la data de 10 iulie 2024 la Washington de catre Presedintele Romaniei, Klaus Werner Iohannis si Presedintele Ucrainei, Volodimir Zelenscki, Asociatia MISCAREA PENTRU PACE, in numele poporului roman, solicită Parlamentului României și tuturor celorlalte autorități ale statului român, dupa cum urmeaza:
1. In toate deciziile autoritatilor statului roman sa primeze, pentru poporul roman si pentru Romania, securitatea si siguranta nationala, pacea si buna colaborare cu toate tarile, interesul national economic, patriotic, cultural, al intergritatii teritoriale, pentru integrarea teritoriilor înstrăinate, pentru o dezvoltare durabilă in toate directiile demnitatii nationale, independenta și suveranitatea, promovarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale poporului roman;
2. SA NU FIE RATIFICAT Acordul privind cooperarea in domeniul securitatii dintre Romania si Ucraina, acord semnat la data de 10 iulie 2024 la Washington de catre Presedintele Romaniei, Klaus Werner Iohannis si Presedintele Ucrainei, Volodimir Zelenscki fără a consulta parlamentul, CSATul, poporul.
3. România sa declare oficial poziția de neutralitate față de conflictul militar dintre Rusia și Ucraina, atat in plan militar cat si in plan diplomatic si economic;
4. Politica externa a Romaniei sa promoveze pacea intre popoare si sa sustina si negocieze incheierea de tratate de pace evitand conflicte diplomatice si militare;
5. Să se înceapă in cel mai scurt timp demersuri pentru negocierea încetării conflictului armat dintre Rusia și Ucraina in sensul incheierii unui tratat de pace intre aceste tari;
6. In interesul securitatii nationale a Romaniei si in interesul realizarii unui climat de pace in estul Europei, in Europa si chiar la nivel mondial, sa se inceteze imediat orice acord / tratat / convenție prin care România sustine din punct de vedere militar si economic Ucraina cu baze militare NATO sau ale diverselor tari pe teritoriul Romaniei, cu tranzitarea teritoriului si spatiului aerian si maritim romanesc, cu tehnică militară sau resurse umane, cu orice instruire a personalului militar al Ucrainei sau al altor tari;
7. Respectarea de către reprezentanții decidenti politic ai autorităților publice din România; Președintie, Guvern, Parlament, SRI, MAPN, MAI, a tuturor solicitarilor exprimate anterior la pozitiile de la 1 la 6 intrucat Asociatia MISCAREA PENTRU PACE, in lupta pentru mentinerea pacii, isi asuma si exprima vointa poporului român.
EXPUNERE de MOTIVE
SUBMINAREA SECURITĂȚII NAȚIONALE prin CORUPȚIE și prin MANEVRE LEGISLATIVE
1. PRIN CORUPȚIE
După 1989, siguranța națională a României a fost continuu slăbită prin aplicarea unui plan distructiv bazat pe CORUPȚIE și delapidare sistematică.
Datorită inversării polilor puterii dinspre latura suveranisto – naționalistă (care practic a înzestrat și modernizat România de după cel de-al doilea război mondial, și aici vorbim de perioada de după 1968, printr-o industrializare puternică atât pe plan intern cât și international), către latura celor care au preluat puterea în decembrie 1989, o clică străină neamului românesc, profund coruptă și străină intereselor României instalată prin înșelătorie la putere în aparatul de stat, România și-a pierdut independența, suveranitatea și securitatea națională.
Dacă înainte de 1989 din punct de vedere economic România nu depindea de nimeni putând produce de la pioneze până la avioane, la ora actuală nu doar economia națională a României a fost pusă la pământ ci și întreaga Românie a fost împovărată de datorii uriașe obținute prin diverse împrumuturi de la băncile mondiale sau de la alte instituții expoliatoare.
Din cauza corupției au luat amploare și o gamă vastă și pestriță de vicii cum ar fi: criminalitatea organizată, acțiunile sau inacțiunile care au afectat sistemul de administrație, de sănătate, de educație, de patrimoniu cultural, infrastructurile critice din comunicații și tehnologia informației, digitalizarea, implementarea împotriva voinței poporului a tehnologiei 5G, distrugerea agriculturii și a sistemelor de irigații, etc. …
În detrimentul populației au fost afectate puternic și interesele „financiare, economice și energetice naționale, științifice și de cercetare ale României”.
Un rol decisiv în subminarea securității naționale îl are și agresiunea chimică exercitată asupra populației prin introducerea de tot felul de substanțe nocive în alimente, fructe, legume, apă sau prin diferite pulverizări făcute în aer, … afectând sănătatea populației căreia i-a scăzut în mod evident capacitatea de autoapărare.
2. PRIN MANEVRE LEGISLATIVE (cîteva exemple: Legea 45/1994, Legea 291/2007, Ordinul MApN: M192/2022)
Din Legea nr 45/1994, Lege a apărării naţionale a României a fost ABROGAT art. 5 care prevedea ca orice ordin emis de MApN să fie dezbătut de la caz la caz de către Parlamentul României la solicitarea prealabilă a Președintelui României sau de către Consiliul Suprem de Apărare a Țării cu înștiințarea prealabilă a Parlamentului. https://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=14400
În Legea 291/2007, articolul 54.1 a fost abilitat ministrul apărării naţionale care poate emite ordine şi instrucţiuni fără consultarea poporului sau a parlamentului. https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/86736
Prin Ordinul Ministerului Apărării Naționale nr. M.192/2022 ,fără nici un fel de dezbatere parlamentară și sub semnătura unui singur secretar de stat, la pct. 12 Art. 232 s-a aprobat ca România să participe la Misiunea Militară de Asistență în sprijinul Ucrainei, misiune înființată de Consiliul de Afaceri Externe al UE pe 15 noiembrie 2022, în urma căreia a fost aprobata intrarea pe teritoriul României, pentru cantonare sau traversare, a unor forțe armate străine, – la pct. „a„ se precizează că armatele străine sunt libere să transporte în/prin România produse și echipamente militare, armament, muniții, explozivi, materiale radioactive și alte bunuri periculoase – putând face posibila declanșarea de ostilități cu alte state de pe teritoriul României si, in acest fel initiand urmatoarele demersuri catre posibilitatea ca România, membră a Coaliției Multinaționale, să trimită trupe in razboiul ruso-ucraineean..
2. Neratificarea Acordului privind cooperarea în domeniul securității între România și Ucraina, semnat la Washington, la 10 iulie 2024
Acordul privind cooperarea în domeniul securității între România și Ucraina, semnat în numele României la Washington, la 10 iulie 2024, de Președintele Romaniei, Klaus Werner Iohannis, a revoltat societatea romaneasca, a facut posibile comentarii si actiuni contra acordului in spatiul public romanesc.
Legea 590 / 2003 prevede la art. 39 alin 1 lit a) ca în cazul tratatelor la nivel de stat, după semnare, până la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, textele tratatelor bilaterale pot fi făcute publice cu acordul expres al celeilalte părți.
Acest acord s-a incheiat ca tratat la nivel de stat, un tratat bilateral, si a fost facut cunoscut/public fiind postat pe pagina Președinției României, la rubrica Comunicate de presă, in data de 11 iulie 2024 (https://www.presidency.ro/ro/media/comunicate-de-presa/acord-privind-cooperarea-in-domeniul-securitatii-intre-romania-si-ucraina1720705732) si, de asemenea a fost postat si pe pagina Președintelui Ucrainei (https://www.president.gov.ua/news/ugoda-pro-spivrobitnictvo-u-sferi-bezpeki-mizh-ukrayinoyu-ta-92117)
In acest Acord este specificat la ”Dispoziții finale”/ Paragraful 16. : ”1. Prezentul acord intră în vigoare la data semnării și este valabil timp de zece (10) ani de la data semnării sale.” , in felul acesta presedintele Romaniei depasindu-si atributiile si competentele, autoritatea, intrucat in legea 590 / 2003, referitor la tratate incheiate la nivel de stat, acest Acord nu poate intra în vigoare la data semnării, având în vedere unele dispozițiile exprese din Legea 590 / 2003, lege care stabileste ”Procedura încheierii tratatelor” / Capitolul II, cu secțiunile de la 1 la 8 dupa cum urmeaza: Aprobarea inițierii negocierilor, Desfășurarea negocierilor, Aprobarea semnării, Deplinele puteri, Exprimarea consimțământului de a deveni parte la tratat Secţiunea a 6-a Intrarea în vigoare a tratatelor, Tratatele în formă simplificată, încheiate prin schimb de note verbale sau de scrisori si Înregistrarea tratatelor, din care, analizand, reiese ca președintele României, Klaus Iohannis, la încheierea unui tratat bilateral la nivel de stat, are în competență/autoritate numai să semneze un astfel de tratat fără a specifica intrarea în vigoare a tratatului, tratatul putând intra in vigoare numai după ratificarea lui de către Parlamentul României, prin lege si procedurile de ratificare.
Specificatii cu privire la termenii si prevederile legii:
– art. 1 ”Pentru scopurile prezentei legi, prin:
a) tratat se înțelege actul juridic, indiferent de denumire sau de formă, care consemnează în scris un acord la nivel de stat, la nivel guvernamental sau la nivel departamental, având scopul de a crea, de a modifica ori de a stinge drepturi și obligații juridice sau de altă natură, guvernat de dreptul internațional public și consemnat într-un instrument unic ori în două sau în mai multe instrumente conexe;
b) încheierea tratatelor se înțelege succesiunea de etape care trebuie urmate, ansamblul de activități care trebuie desfășurate, precum și ansamblul de proceduri și reguli care trebuie respectate astfel încât tratatul să între în vigoare pentru România;
f) ratificare se înțelege modalitatea de exprimare a consimțământului de a deveni parte la un tratat care a fost semnat de partea română, prin adoptarea unei legi de ratificare de către Parlament sau, în condițiile legii, prin ordonanță de urgență a Guvernului;
l) instrument de ratificare, aderare, acceptare sau aprobare se înțelege documentul prin care se consemnează ratificarea, aderarea, acceptarea sau aprobarea tratatelor”
– art. 18 alin. (1) ”Exprimarea consimțământului de a deveni parte la tratat se face, după caz, prin ratificare, …”;
– art. 1 lit. f): ”ratificare se înțelege modalitatea de exprimare a consimțământului de a deveni parte la un tratat care a fost semnat de partea română, prin adoptarea unei legi de ratificare de către parlament sau, în condițiile legii, prin ordonanță de urgență a Guvernului”
– art. 19 alin. (1) lit. a): ”se supun parlamentului spre ratificare prin lege următoarele categorii de tratate: a) tratatele la nivel de stat, oricare ar fi domeniul de reglementare al acestora”; Art. 19 alin. (2) ”Tratatele prevăzute la alin. (1) nu s0e ratifică prin ordonanțe ale Guvernului.”
– Art. 27 alin (2) ”tratatele la nivel de stat, precum și tratatele la nivel guvernamental care, conform art. 19 alin. (1), trebuie supuse ratificării nu pot intră în vigoare prin procedura semnării și nu se pot aplica cu titlu provizoriu de la data semnării.”
– Art. 25 alin. (2) ”tratatele bilaterale la nivel de stat intră în vigoare la data schimbului instrumentelor de ratificare”
– Art. 42: ”Tratatele încheiate cu încălcarea normelor dreptului internațional privind validitatea tratatelor și a normelor privind capacitatea și/sau procedura încheierii tratatelor pot fi declarate nule, procedura de aprobare a declarării nulității fiind similară celei urmate pentru intrarea în vigoare a categoriei respective de tratate.”
Din cele prezentate anterior se poate observa ca aplicarea legii ca norme si proceduri de incheiere a unui astfel de acord a fost incalcat de presedintele Romaniei care si-a depasit atributiile, competentele si autoritatea.
Acordul privind cooperarea în domeniul securității între România și Ucraina, prevede obligatii numai dinspre Romania catre Ucraina:
– Romania va acorda asistenta in sensul formarii viitoarelor forte armate ale Ucrainei, resurselor strategice pentru contracararea agresiunilor viitoare, va colabora si explora optiuni pentru a ajuta Ucraina să acumuleze resurse strategice (parag 6 lit b, pct 2);
– Romania va favoriza transportul pe teritoriul său, către Ucraina, al echipamentelor necesare conflictului, cât de rapid posibil (paragraf 6 lit A, pct. 3);
– Romania va pune la dispozitie centrul de instruire, cu toate capabilitatile, pentru instruirea piloților ucraineni pentru avioane F16 (FCT), instruire gazduita de catre Forțele Armate Române, cheltuiala Romaniei (paragraf 6 lit C, pct. 4);
– Romania va gasi modalitatile de a stabilii masuri pentru contracararea escaladarii conflictului actual, sau in alte conflicte viitoare, intre Rusia-Ucraina, in termen de 24 de ore de la aparitia necesitatii (paragraf 2 pct. 2), in plus ajutorul acordat Ucrainei in conflictul militar cu Rusia va continua pana ce Ucraina va invinge Rusia, va continua in sensul autoapărarii legitime a Ucrainei în conformitate cu articolul 51 din Carta ONU, împotriva Rusiei ca agresor, a stopa escaladărea agresiunea militara a Rusiei în viitor (paragraful 1 pct. 1).
– România va dona Ucrainei un sistem-racheta Patriot, asa cum s-a stabilit si in 20 iunie 2024 in sedinta CSAT / Consiliului Suprem de Apărare a Țării (paragraf 6 lit. A pct. 2);
Analizand textul / prevederile acordului se pot observa urmatoarele:
– Acordul este bilateral, dar conține obligații numai pentru România, Acordul centrandu-se numai pe ajutorarea Ucrainei si continuand pana ce Ucraina va castiga razboiul ceea ce reprezinta o chestiune nedefinita, total nefavorabila Romaniei ;
– România cedeaza parte din sistemul de apărare națională, isi asuma cheltuieli financiare in ajutorarea Ucraina în conflictul militar cu Rusia, in felul acesta sistemul national de aparare devenind extrem de vulnerabil,
– Acest Acord prin care Romania ajuta Ucraina in conflictul militar Rusia-Ucraina poate fi interpretat de Rusia ca o declarație de război din partea României. În acest fel există un risc de extindere a conflictului militar pe teritoriul României cu declarare a stării de război in Romania si cu consecința dezastruoase pentru poporul roman si pentru tara nastra Romania, atat umanitar cat si economic si, poate chiar teritorial, in cest fel este pusa in pericol starea de pace in Romania,
Intrucat armata se supune vointei poporului roman conform Costitutiei Romaniei, art. 118, alin.(2) solicitam sa se respecte vointa poporului roman care doreste pacea si nu implicarea in razboi, vointa care se concretizeaza prin a nu fi ratificat Acordul privind cooperarea în domeniul securității între România și Ucraina, semnat în numele României, de către Președintele României, cu Ucraina la data de 10 iulie 2024.
De asemenea solicitam ca propunerea legislativa inregistrata sub nr. 471 in data de 15.07.2024, ”Propunere legislativă privind declararea nulității Acordului privind cooperarea în domeniul securității între România și Ucraina, semnat la Washington, la 10 iulie 2024” sa fie dezbatuta si votata in regim de urgenta in Parlamentul Romaniei
3. Neutralitatea, pacea, initierea negocierilor/demersurilor diplomatice pentru mentinerea pacii
De când a început conflictul militar ruso – ucrainean este menținut, sub diverse forme, la nivelul ONU, NATO, UE si, in plus, la nivelul statelor membre nu s-a initiat un demers efectiv pentru incetarea acestui conflict militar și instaurarea păcii.
Statul si poporul român au ajutat statul si poporul ucrainean facand diverse eforturi si numeroase cheltuieli pentru persoanele refugiate din Ucraina neglijand poporul roman, poporul român fiind un popor pașnic ce-si dorește relații de pace și prietenie cu toate popoarele.
In razboi oamenii mor fie ca sunt rusi, fie ca sunt ucrainieni, fie ca sunt de alte nationalitati, in plus, un razboi inseamna subminarea economiei nationale. Pornind de la acestea poporul român nu dorește ca statul român și autoritățile statului român să mai întreprindă vreun demers care duce la întreținerea conflictului militar, soluția acceptata, crestina, pentru incetarea conflictului militar și instaurarea păcii o reprezinta demersurile diplomatice. Celelalte solutii abordate au facut ca acest conflict militar sa fie mentinut si escaladat de peste doi ani si jumatate si sa escaladeze in continuare.
Ambele tari aflate in conflict au incheiat tratate bilaterale in domeniul militar, Ucraina cu tari din NATO, UE, Japonia, Rusia cu China, Corea de nord, Iran, Vietnam etc. Continuarea si escaladarea acestui conflict militar regional poate sa se extinda la nivel planetar ca un al treilea razboi mondial.
Prin Parlamentul Romaniei facem apel catre Presedintele Romaniei, Klaus Werner Iohannis, catre UE, NATO, ONU, Către Președintele Rusiei, Vladimir Putin, către Președintele Ucrainei, Volodymyr Zelenskyi si va spunem, poporul Român vrea pace, la nivel planetar oamenii, cetatenii popoarelor, vor pace.
Stim ca suntem manipulati, stim si vedem ce se întâmplă in conflictele armate create de interesele economice si geopolitice la nivel planetar, cu preponderenta ce se întâmplă în Ucraina si în Fâșia Gaza, oamenii mor si toți doresc pace, toți doresc să se termine nenorocirea ce aceste conflicte au adus-o peste ei.
OMENIREA VREA PACE! oamenii vor pace.
VOCEA PĂCII prin asociațiile:
MISCAREA PENTRU PACE, ASOCIAȚIA CIVICĂ DREPTATE, ASOCIAȚIA CIVICĂ DREPTATE – FILIALA PRAHOVA, ASOCIAȚIA PUTEREA ROMÂNIEI, ASOCIAȚIA UNITATEA POPORULUI
Împreună cu toți cetățenii din România, cu toți românii nevoiți să plece peste hotare, alături de toate organizațiile, asociațiile, personalitățile care au reacție continuă și declară public:
NOI, ROMÂNII VREM PACE, NU VREM RĂZBOI!
VREM ÎNTĂRIREA SECURITĂȚII NAȚIONALE!
Fii primul care comentează