Apel national – Scrisoare deschisă trimisă tuturor celor nominalizați pe 15.10.2023

Subminarea securitîții naționale

APEL NAȚIONALSCRISOARE DESCHISĂ

 APELul NATIONAL – Scrisoarea deschisă a fost expediată tuturor celor nominalizați pe 15.10.2023.  Semnați petițiile următoare și validați consimțământul cu ok dat pe e-mail ca să mergem în audiențe:      

1) https://www.petitieonline.com/apel_national     2) https://www.petitieonline.com/marul_pcii                 Veniți și voi!!!

către: 

Klaus Johannis, Președinte al României, Preafericitul Daniel, Părintele Patriarh al României, Membrii Consiliului Suprem de Apărare a Țării,  Parlamentarii si senatorii României, Membrii Curții Constituționale, Membrii Academiei Române,  Ministerul Apărării Naționale, Ministerul Afacerilor Interne, Avocatul Poporului, Partidele și sindicatele din România,  Consiliile primăriilor din România,  Mass Media din România (televiziuni, posturi de radio, reviste și ziare),  Românii de pretutindeni, Minoritățile naționale locuitoare de generații pe teritoriul României

PREZENTARE

Noi, cetățeni responsabili ai poporului român, susținători ai păcii, noi cei care ne iubim cu sinceritate țara, neamul și credința suntem foarte îngrijorați dar și revoltați totodată de lipsa de interes și de respect față de bunul mers al României și al poporului său. De 34 de ani nu s-a vazut nici o acțiune favorabilă unui viitor demn și fără stres pentru copiii noștri, ba din contra. Se pare că avem numai de suferit deoarece am fost și suntem un popor prea îngăduitor. 

SITUAȚIA ROMÂNIEI ÎN INTERVALUL 1968 -1989 – 2023

În intervalul 1968 – 1989 România a avut o perioadă de liniște, timp în care s-a înzestrat și modernizat, refăcându-se după cel de-al doilea război mondial printr-o industrializare puternică atât pe plan intern cât și internațional.

Dacă înainte de 1989 din punct de vedere economic România era un stat independent și suveran, dacă înainte de 1989 România nu depindea de nimeni: producea orice, de la pioneză până la avion, la ora actuală nu doar economia națională a României a fost pusă la pământ, ci întreaga Românie, fiind împovărată de datorii uriașe lipsite de justificare, obținute prin diverse împrumuturi de la băncile mondiale sau de la alte instituții expoliatoare. Anul 1989 a găsit România pe profit și fără nici o datorie. Nu există nici o justificare pentru care o țară bogată ca a noastră sa aibă brusc așa de multe datorii externe. Avem datorii de parcă am fi trecut prin 10 războaie: 153,1 miliarde euro (conf datelor publicate în aprilie 2023 de BNR), sumă a cărei lichidare ar implica efortul financiar uriaș al întregii populații a României de-a lungul a multor generații.

Deși nu am fost bombardați, țara noastră arată ca și cum ar fi fost bombardată. Fabricile, uzinele, drumurile, clădiri importante au fost transformate în ruine. Orașele, inclusiv Bucureștiul arata ca un ghetou: pereți, garduri, vitrine mâzgălite.  Deși nu am fost invadați oficial, peste 10 milioane de români au părăsit țara. Deși nu am fost cuceriți militar, politicieni vremelnici aflați la guvernare se comportă ca și cum am fi sub ocupație străină, ascultând de ordine venite din afara țării. România este de multă vreme în faliment vizibil, deși nedeclarat. 

Avem peste zece milioane de români plecați din țară, din cauza faptului că instituțiile statului român au încălcat și continuă să încalce art. 47 din Constituția revizuită în 2003. Cităm: „Statul este obligat să ia măsuri de dezvoltare economică și de protecție socială, de natură să asigure cetățenilor un nivel de trai decent”.

REVENDICAREA nr 1: Sugerăm, insistăm și susținem demararea un proiect de țară real, pentru stoparea migrației românilor și reîntoarcerea celor plecați în căutarea locurilor de muncă devenind imigranți în țările în care lucrează.

           

SCURT ISTORIC REFERITOR LA PIERDERILE UMANE SUFERITE DE POPORUL ROMÂN

Pe parcursul istoriei românii au fost forțați sau nevoiți să participe la multe războaie, războaie declanșate în interesul altor state și din care România a avut mereu de pierdut, suportând multe orori, orori care au provocat un număr mare de pierderi umane și multă suferință.

Exemplificăm cu doar o mică parte din istoria pierderilor umane din țara noastră, numărul total al celor uciși fiind de ordinul milioanelor.

În Războiul de Independenţă (1877-1878): 4302 decedați și 3316 dispăruți.

În al Doilea Război Balcanic (1913) aprox 1611 decedați și       15.000 îmbolnăviri (holera)

În Războiul de Întregire (1916-1918), 545 000 decedați.

În intervalul 1916-1989 peste 2.000.000 de pierderi umane fără a mai pune la socoteală numărul românilor asasinați în agresiunile teroriste ale Imperiului Austro-ungar în vremea Evului Mediu (Răscoalele lui Gheorghe Doja, Horia, Cloșca și Crisan, mișcarea revoluționară din 1848-1849) și în atrocitățile Ungariei din timpul Diktatului de la Viena (1940-1944); de asemenea, nu se știe numărul românilor pierduți în războaiele contra turcilor, polonilor, tătarilor și altor năvălitori.

În Primul Război Mondial (1916-1918), peste 535.706 de morți cea mai mare pierdere raportată la numărul populației, dintre toate țările beligerante.

În Al Doilea Război Mondial (1939-1945) peste 800.000 victime civile și militare, la care se adaugă peste 10.724 prizonieri români, printre care și cetățeni nevinovați, dispăruți sub comanda NKVD a Uniunii Sovietice. 

În intervalul 1941-1951, din dorința malefică a conducerii U.R.S.S. – formată în cvasitotalitate din dușmanii neamului românesc – de a șterge definitiv poporul român din România Răsăriteană – provinciile Basarabia și Nordul Bucovinei, românii au fost supuși unor valuri de deportări în lagărele de concentrare din Siberia, Marea Epurare, program de represiune politică în cadrul căreia NKVD s-a folosit și de duba de gazare.

Peste 60.000 de basarabeni deportați, dintre care identificați au fost doar: 9.864 bărbați, 14.033 femei și peste 12.000 de copii, victime deportate și decedate conform rapoartelor oficiale ale României. Nu sunt cunoscute datele oficiale ale genocidului contra românilor.

Între anii 1947-1950, toată intelectualitatea României a fost epurată. În 1950 nu mai rămăsese aproape nimic, fuseseră exterminați aproape toți intelectualii.

Din anul 1947 până în 1989, aproximativ 500.000 de victime și-au pierdut viața, ca urmare a aplicării doctrinei luptei de clasă – deși clasele sociale erau în curs de „omogenizare“ și toți participau la „construirea socialismului“. Sporadic, sunt descoperite noi victime, astfel numărul exact nu va putea fi cunoscut decît după o lungă etapă de cercetări.

Peste 1.166 de victime la evenimentele din decembrie 1989.

Toate crimele împotriva românilor au destabilizat economia țării, au slăbit siguranța națională, au cauzat tragedii familiale ireparabile și au semănat teroare în popor.

 REVENDICAREA nr 2: Vrem și insistăm pentru menținerea păcii, păstrarea neutralității, pentru neimplicarea României în niciun război programat de interesele altor state.

SUBMINAREA SECURITĂȚIINAȚIONALE PRIN CORUPȚIE  

 Securitatea, siguranța națională a fost subminată după 1990 în mod continuu atât prin legi cât și prin corupția existentă la nivel înalt.

După 1989, securitatea, siguranța națională a României a fost slăbită continuu și constant prin aplicarea unor strategii  distructive bazate pe CORUPȚIA instaurată la nivel înalt, delapidare sistematică și LEGISLAȚIE.  

La nivelul UE, conform statisticilor, corupția costă între 179 și 990 de miliarde de euro pe an

În România, corupția era estimată acum cîțiva ani a fi între 8 şi 11 miliarde de dolari, însemnând o medie pe an de 7% din PIB, mai mult decât bugetul oricărui minister din Guvernul României, motiv pentru care, deocamdată, cel mai mare „minister” din România este considerat a fi CORUPȚIA. Astfel, România rămâne în “top trei” dintre cele mai corupte țări din UE (reiese din Indexul de Percepţie a Corupţiei 2021).

Cele mai reprezentative efecte negative privind corupția din România, sunt următoarele:

– polarizarea drastică a societății românești prin îmbogățirea ilicită și excesivă a persoanelor corupte și aducerea în stare de sărăcie cruntă a unei mari părți din populația țării

– creșterea diverselor fenomene ale criminalității în societate și amplificarea economiei subterane (corupție și infracțiuni legate de corupție cum ar fi: fraude financiare cu fonduri naționale și europene, delapidare, evaziune fiscală, contrabandă, trafic de droguri și de persoane, spălarea banilor, criminalitate organizată, etc.) și consolidarea lipsei de încredere a populației în liderii politici și instituțiile statului.

Dintre efectele economice grave ale corupției din România:

– utilizarea ineficientă a resurselor;

– descurajarea investițiilor autohtone – național- productive;

– descurajarea investițiilor străine;

– distorsionarea piețelor;

– împiedicarea creșterii economice și erodarea nivelului de trai, etc.

Dintre efectele politice și sociale ale corupției din România:

– subminarea statului de drept și a democrației;

– punerea în pericol a indicatorilor privind buna guvernare;

– consolidarea unei administrații publice ineficace și ineficiente;

– afectarea negativă a guvernanței corporative;

– amenințări cu privire la respectarea drepturilor fundamentale ale omului;

– subminarea activității instituțiilor fundamentale care garantează stabilitatea, securitatea și dezvoltarea durabilă a țării, etc.

 

Cele mai importante consecințe negative ale corupției, care se manifestă în România:

– scăderea continuă a prestigiului legii și a autorităților care aplică legea;

– reducerea ritmului de dezvoltare a economiei și a convergenței cu statele dezvoltate ale UE;

– creșterea imoralității la nivelul populației urbane și rurale;

– demoralizarea și descurajarea cetățenilor cinstiți inclusiv prin denigrarea lor continuă

– scăderea calității serviciilor publice, creșterea neîncrederii cetățenilor în instituțiile publice, inclusiv în ceea ce privește justiția și înfăptuirea dreptății, etc.

Din cauza corupției au luat amploare o gamă vastă și pestriță de vicii cum ar fi: criminalitatea organizată, acțiunile sau inacțiunile care au afectat sistemul de administrație, de sănătate, de educație, patrimoniul cultural, infrastructurile critice din comunicații și tehnologia informației, digitalizarea, implementarea împotriva voinței poporului a unor tehnologii mari consumatoare de resurse, distrugerea agriculturii și a sistemelor de irigații, distrugerea eco-sistemului, etc. …  

În detrimentul populației au fost afectate puternic și interesele „financiare, economice și energetice naționale, științifice și de cercetare ale României”.  

Un rol decisiv în subminarea securității naționale l-a avut și îl are îmbolnăvirea populației prin agresivitatea chimică exercitată asupra sa, prin modificarea genetică a fructelor și legumelor, prin introducerea de Codex Alimentarius în alimentație. Unei populații îmbolnăvite îi scade în mod evident capacitatea de autoapărare.        

Prin slăbirea puterii de apărare a populației s-a obținut subminarea siguranței naționale. Cu industria și economia distruse, populația redusă numeric, stresată, manipulată, demoralizată și cu sănătatea deteriorată populația nu mai are capacitatea de a se autoapăra.  Concluzia vizibilă: mortalitatea este în continuă creștere, natalitatea în continuă scădere și migrația în floare.

Multiplele efecte ale corupţiei sunt valabile pe termen lung, pentru că aceasta au condus la instaurarea unor guverne slabe care, în schimbul ajungerii și menținerii la putere, se aliază cu grupări infracţionale organizate şi închid ochii la diferite infracţiuni, cum sunt abuzul în serviciu, crima organizată reprezentată prin traficul de persoane și traficul de droguri, etc. precum și planul de implicare a României într-un eventual război.

Costurile corupției atât la nivelul macro cât și la nivelul micro al societății le suportă fiecare dintre noi, prin lipsa îngrijirilor medicale la ce mai înalt nivel de calitate din spitale, prin lipsa calității serviciilor din sistemul de educație, prin lipsa calității infrastructurilor de transport, prin sărăcia instaurată intenționat și nivelul redus de trai al populației față de media UE, etc.  https://www.ugb.ro/Juridica/Issue16ROEN/2._Efectele_si_consecintele_coruptiei_in_RO.Nita.RO.pdf

REVENDICAREA nr 3: Vrem, insistam și ne vom implica în procesul de desființare a corupțieie existente la orice nivel.

  1. SUBMINAREA SECURITĂȚII NAȚIONALE prin LEGI și ORDINE

Din Legea nr 45/1994, Lege a apărării naţionale a României a fost ABROGAT art. 5 care prevedea ca orice ordin emis de MApN să fie dezbătut de la caz la caz de către Parlamentul României la solicitarea prealabilă a Președintelui României sau  de către Consiliul Suprem de Apărare a Țării cu înștiințarea prealabilă a Parlamentului. https://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=14400

În Legea 291/2007, articolul 54:1 a fost abilitat ministrul apărării naţionale care  poate emite ordine şi instrucţiuni fără consultarea poporului sau a parlamentului. https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/86736

Prin Ordinul Ministerului Apărării Naționale nr. M.192/2022 (fără dezbatere parlamentară și cu semnătura unui singur secretar de stat) la pct 12 Articolul 232 s-a aprobat intrarea pe teritoriul României a oricăror forțe armate străine care să se cantoneze în România sau doar să o traverseze, putând face posibilă declanșarea de ostilități cu alte state de pe teritoriul României. La pct. „a„ se precizează că armatele străine sunt libere să transporte în România produse și echipamente militare, armament, muniții, explozivi, materiale radioactive și alte bunuri „periculoase”. https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/261769   

Prin urmare, noi, cetățeni ai României considerăm că principala și cea mai gravă situație în care se găsește acum țara noastră este: 

REVENDICAREA nr 4: Vrem, insistam și ne vom implica în emiterea amendamentelor, a legilor necesare întăririi securității și siguranței naționale.

 

IMPLICAREA ROMÂNIEI ÎN SUSȚINEREA RĂZBOIULUI dintre UCRAINA și RUSIA

Printre țările care au acordat ajutor militar Ucrainei se numără și România, care împarte peste 600 de kilometri de graniță cu aceasta și zeci de puncte de frontieră. În timp ce copiii din România primesc manuale folosite, guvernul României acordă prioritate în susținerea stării conflictuale prin acordarea de:

Asistența militară ce include arme, echipamente și ajutor financiar pentru armata ucraineană.

Ajutorul umanitar care, acoperă asistența medicală, alimentară și alte articole pentru civili, în timp ce asistența financiară vine sub formă de granturi, împrumuturi și garanții.

Guvernul României a acordat Ucrainei ajutoare militare, medicale și umane însă principalul rol a fost de țară de tranzit pentru armele trimise de țările din Occident. În Planul naţional de măsuri pe termen mediu şi lung au fost implicate 6 ministere, au fost peste 20 de legi modificate şi adoptate pentru gestionarea persoanelor strămutate din Ucraina, peste 1.500 de autorităţi locale şi 300 de organizaţii neguvernamentale s-au implicat în furnizarea de sprijin direct refugiaţilor din Ucraina”, se arată pe site-ul Guvernului.

Guvernul României a acordat Ucrainei ajutor energetic de avarie, a înființat culoare de solidaritate pentru exporturile agricole ale Ucrainei dar și pentru exportul şi importul de orice alte mărfuri, facilitând tranzitul a peste 11 milioane de tone de cereale din Ucraina spre zonele unde erau necesare.

Guvernul României a pus accent pe dimensiunea umanitară, acordarea de asistenţă medicală şi acţiunile de evacuare medicală aeriană în alte state pentru pacienţi ucraineni răniţi. La Suceava s-a format încă din primele săptămâni ale războiului un hub de gestionare a refugiaților. MApN a pregătit toate cele 11 spitale din subordinea Direcţiei sale medicale pentru asigurarea asistenţei şi tratamentului pentru militarii ucraineni răniţi. Prin Ministerului Sănătății a cheltuit peste 60 milioane de lei pentru asistența medicală a refugiaților.

Peste 3,2 milioane de refugiați ucraineni au trecut prin România, dintre care 2,5 milioane au beneficiat de sprijin direct de la Guvernul României sau de la parteneri.

În intervalul 18.03.22 – 31.03.23 în România din 124.035 de refugiaţi s-au acordat 118.493 permise de şedere, 6.700 angajați, 3.800 de copii înscriși.  În prezent, avem peste 107.000 de cetăţeni ucraineni care au ales să rămână în România, din care peste 47.000 sunt copii. (!)

Financiar:

Guvernul României ar avea, conform IFW Kiel, angajamente totale în Ucraina în valoare de doar 110 milioane de euro, dintre care 80 milioane de euro în ajutoare umanitare și 30 milioane de euro în ajutoare militare. Cifrele analizate de Institutul Kiel centralizează ajutorul militar, financiar și umanitar acordat Ucrainei de către guverne, în principal din UE și țările din Grupul celor Șapte (G7). În primele 5 luni de război, statul român a sprijinit Ucraina cu doar 9,6 milioane de euro în ajutor umanitar și militar, potrivit Institutului Kiel din Germania. Echipamentul militar trimis de autoritățile române Kievului e în valoare de aproximativ 3 milioane de euro, sau 0.001% din PIB-ul țării.

Peste 500 milioane de euro au fost alocate Ucrainei de la bugetul de stat la care au contribuit și parteneri internaţionali.

Guvernul României a acordat echipament militar în valoare de 3 milioane de euro, constând în combustibili, veste antiglonț, căști de protecție”, dar și alte arme trimise în Ucraina care nu au fost comunicate de Guvernul României conf IFW Kiel. 

Au fost înfiinţate centre logistice de protecţie civilă în România, Polonia, şi Slovacia, pentru a facilita distribuirea asistenţei furnizate prin intermediul mecanismului de protecţie civilă al UE.

Comisia Europeană, România, Cehia, Polonia, Slovacia, Republica Moldova, Ucraina, Banca Europeană de Investiţii, Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare şi Grupul Băncii Mondiale au mobilizat împreună un miliard euro cu scopul de a spori securitatea alimentară la nivel mondial şi de a asigura resurse vitale pentru economia Ucrainei.

Un număr de 17 din cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Norvegia, au convenit, în martie 2023, să cumpere în comun muniţii de artilerie în valoare de două miliarde de euro pe care să le ofere Ucrainei pentru a o ajuta în războiul cu Rusia.

https://www.infofinanciar.ro/un-an-de-razboi-in-ucraina-ce-ajutor-a-acordat-romania-cati-bani-am-alocat-refugiati-si-echipamente-militare.html

REVENDICAREA nr 5: Vrem, insistam și ne vom implica în procesul de stopare a ajutoarelor oferite țărilor beligerante, ajutoare care au ca efect încurajarea și prelungirea stărilor conflictuale. 

DIN PLANUL PREGĂTIRILOR NECESARE IMPLICĂRII ROMÂNIEI RĂZBOIUL ALTORA

 De aproape 80 de ani, în România este pace, iar țara noastră are relații pașnice cu toate popoarele lumii. În trecut România s-a implicat și chiar a inițiat procesul de pace dintre Israel și palestinieni. De asemenea, România și-a folosit relațiile speciale pe care le întreținea cu China, țările din Orientul apropiat și din Africa, în folosul păcii globale.

Aproape trei generații de români au trăit fiind scutiți de ororile războiului. Toate acestea ar urma să se schimbe dacă planul unor psihopați, de a porni un război de tip proxy la granița de est a NATO, ar fi pus în aplicare.

În pregătirea acestui plan, o prietenie „seculară” între România și Ucraina, istoric inexistentă, a fost inventată în pripă. În același timp, trauma reală a refugiaților din Ucraina este exploatată astfel încât orice critică adusă regimului Zelenski să fie etichetată și asimilată cu ura față de refugiați sau cu lipsa de înțelegere față de soarta lor…

Dacă Ucraina persecută românii din teritoriile luate cu japca de fostul URSS, și interzice folosirea limbii naționale noi ar trebui să stăm cuminți și să nu spunem nimic pentru a nu ofensa sensibilitatea refugiaților.

Dacă Ucraina urmează să ne sece Delta Dunării, iar ar trebui să stăm cuminți și să nu spunem nimic, că nu cumva să facem vreun refugiat să plângă.

Dacă Ucraina dorește să ne bage în față într-un război care nu este al nostru, noi ar trebui să acceptăm cu umilință orice, pentru a nu fi etichetați ca putiniști.

Chiar şi istoria reală, Bucovina, Buceag, Nava Rostock, canalul Bastroe problema bisericilor Romaneşti din Ucraina, Probleme minorităţii romaneşti de acolo toate au fost declarate peste noapte “propagandă rusească”.  

 

CSAT a aprobat planul de implementare a Strategiei Naționale de Apărare a Țării și Carta Albă a Apărării: Dezvoltarea capabilităților Armatei până în 2040, obiectivul major.

Documentul prevede trei etape, cu obiective măsurabile, pentru a asigura continuitatea şi coerenţa procesului, dar şi adaptarea la evoluţiile viitoare:

– finalizarea Programului de modernizare Armata 2026;

– implementarea noilor tehnologii şi reorganizarea Armatei României pentru acţiune multi-domeniu (2032);

– finalizarea Programului Armata 2040

Strategia Națională de Apărare a Țării pentru următorii 4 ani propune un management al problematicii de securitate națională cu accent pe gestionarea integrată a riscurilor, a amenințărilor și vulnerabilităților   de către statul român, într-un context internațional complicat.)

Armata României a activat punctele militare de comandă cu atribuţii în monitorizare a situaţiei şi coordonare a forţelor şi mijloacelor destinate situaţiilor concrete care pot apărea. 

În contextul conflictului armat din Ucraina, un număr de 17 din cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Norvegia, au convenit, în martie 2023, să cumpere în comun muniţii de artilerie în valoare de două miliarde de euro pe care să le ofere Ucrainei pentru a o ajuta în războiul cu Rusia.

Comisia Europeană, Cehia, Polonia, România, Slovacia, Republica Moldova, Ucraina, Banca Europeană de Investiţii, Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare şi Grupul Băncii Mondiale au mobilizat împreună un miliard euro cu scopul de a spori securitatea alimentară la nivel mondial şi de a asigura resurse vitale pentru economia Ucrainei.

Decizii ref la intenția României privind achiziția de avioane multirol de generaţia a cincea avioane F-35. Pentru când avioanele F-16 din dotare îşi vor epuiza resursa, să putem să trecem la noul tip de avion”, a declarat generalul Daniel Petrescu, într-o miercuri, la o conferință de presă:

https://nl.linkedin.com/in/rob-bauer-admiral-rnln-22302327 Interviu cu amiralul Rob Bauer, preşedintele Comitetului Militar NATO, exclusiv la Antena 3 CNN  https://www.youtube.com/watch?v=PLDdU78_yjc&t=320s

Decizia României care prin cumpărarea avioanelor F-35, sprijinirea zonelor aflate în conflict (Ucraina și R. Moldova) consideră că contribuie direct la securitatea țării noastre – 11 aprilie, 2023: https://www.caleaeuropeana.ro/csat-a-aprobat-planul-de-implementare-a-strategiei-nationale-de-aparare-a-tarii-si-carta-alba-a-apararii-dezvoltarea-capabilitatilor-armatei-pana-in-2040-obiectivul-major/

REVENDICAREA nr 6: Vrem, insistam și ne vom implica în acordarea priorității a întăririi securității naționale, prin reducerea sărăciei și creșterea nivelului de trai a cetățenilor români.

CONCLUZII

Având în vedere cele de mai sus, noi, cetățenii României tragem următoarele concluzii:

 Aceasta e prima etapă a ceea ce se prefigurează a fi implicarea militară directă a multor țări europene sub forma unei Coaliții multinaționale.
Tancurile, elicopterele trimise acum nu sunt pentru militarii ucraineni, depășiți numeric de ruși, ci pentru militarii Coaliției multinaționale.
Am putea spune că țările participante își trimit deja armamentul greu de care vor avea nevoie proprii militari când vor declanșa Războiul împotriva Rusiei alături de Ucraina.

Conducerea vremelnică a României a decis fără ca cetățenii să fie informați, fără ca în Parlament să se nască vreo dezbatere, să participe la Misiunea Militară de Asistență în sprijinul Ucrainei înființată de Consiliul de Afaceri Externe a UE pe 15 noiembrie 2022

Mandatul pe care poporul l-a dat parlamentarilor a fost dat pentru ca Parlamentul să legifereze în favoarea poporului. In momentul în care reprezentanții poporului își depășesc atribuțiile, poporul român este îndreptățit să le retragă mandatul, atât individual cât și ca partide.  Noi, ca națiune, întotdeauna ne-am poziționat ca fiind neutri.

Avem exemplu invadarea Cehoslovaciei din 1968 de către trupele Pactului de la Varșovia.

În contextul de față solicităm imperativ declararea României ca neutră vis a vis de conflictul dintre Rusia șu Ucraina.

În momentul în care Parlamentul ignoră ca președintele Zelenski nu respectă drepturile etnicilor români din Ucraina, aceasta fiind singura țară din Europa care nu acordă drepturile legitime națiunilor conlocuitoare de pe teritoriul său, este ca și cum Parlamentul s-ar dezice de frații noștri și ar accepta asuprirea lor.

Reprezentanții românilor nu-i protejează pe românii aflați în afara granițelor țării, dar mai ales vor să expună și poporul român la un conflict care nu îl privește. Parlamentul trebuie să își asume răspunderea de a media acest conflict pe cale diplomatică.

Subliniem încă odată că poporul român n-a intrat în nici un conflict cu nimeni decât atunci când i-au fost atacate teritoriile sau populația.

Noi, cetățeni ai poporului român, vă aducem la cunoștință următoarele revendicări:

REVENDICĂRI

1.Oprirea oricărei finanțări și livrări de arme pentru Ucraina: Cerem și insistăm ca decidenții să pună capăt fluxului de fonduri și arme care întrețin conflictul din Ucraina. Continuarea susținerii prin armament, ajutoare umanitare si financiare, nu face decât să exacerbeze situația și să împiedice posibilitatea instaurării păcii. Sustinem ajutarea in continuarea a refugiatilor reali (femei, batrani, copiii care fug din fața războiului)

  1. Convocarea de negocieri de pace necondiționate: Cerem și insistăm ca decidenții să lanseze negocieri necondiționate între toate părțile implicate. Un dialog veritabil este cheia pentru a ajunge la soluții durabile și pentru a pune capăt suferinței civililor inocenți prinși între două fronturi.

  2. Cerem și insistăm ca decidenții să analizeze apartenența la NATO cât și asupra necesității continuării existenței NATO pe teritoriul României, având în vedere că acest pact militar agresiv a fost creat ca o contrapondere a pactului de la Varșovia care a fost dizolvat și care a demonstrat în ultimii 34 de ani că este un pact militar al cărui scop nu este pacea, ci perpetuarea agresiunii împotriva statelor suverane și impunerea dominației globale a SUA, a corporatilor americane pe glob). Initial NATO a fost fondat pe principiul “unul pentru toti si toti pentru unul”, principiul calcat in picioare de statele din vest care se implică într un conflict ce ar putea pune în pericol statele din est și pacea mondială. Se naște întrebarea legitimă: unde este cooperarea și fraternitatea atunci când securitatea statelor din estul europei este sacrificată pentru o țară nemembră NATO?

  3. Crearea unei noi arhitecturi de securitate internațională în colaborare cu toate statele pacifiste elaborând împreună o nouă arhitectură internațională de securitate care să ia în calcul preocupările de securitate a fiecărei națiuni suverane, oricare ar fi dimensiunea sau influența ei. Această arhitectură trebuie să dea prioritate rezolvării pacifice a conflictelor și înțelegerii mutuale, depunându-se eforturi pentru a elimina spectrul tensiunilor geopolitice.

7. Pentru frații români din Ucraina trebuie insistat pentru rezolvarea revendicărilor formulate și prezentate într-o scrisoare deschisă, adresată Patriarhiei Române și Sfântului Sinod pe 05.04.2023  https://miscareapentrupace.ro/campania-romanilor-pentru-pace/

8. Demararea sub patronajul Patriarhiei Române cu implicarea mai multor entități juridice interesate, a unui proces permanent de monitorizare a situației în care se  exercită presiuni asupra românilor aflați pe teritoriile românești ocupate în consecința directă a Pactului Ribbentrop-Molotov.

9. Românii din Ucraina trebuie sa aibă dreptul să își construiască biserici în care să țină slujbe în limba maternă.

10. Să se înființeze o comisie internațională care să verifice modul în care autoritățile de stat din Ucraina respectă dreptul fundamental al libertății religioase.

11. Să se desfășoare toate activitățile necesare pentru ca românii ortodocși din teritoriile aflate sub suveranitatea ucrainieană să se poată aduna în propriile biserici și să își țină în limba română sfintele slujbe fără a fi obstrucționați în vreun fel de către vreuna dintre autoritățile ecleziale aflate pe poziții antagonice ori chiar de către forțele de securitate ale statului laic.

12. Să se militeze fără întrerupere și pe toate căile pentru respectarea de către autorități a neutralității și a caracterului apolitic, nepărtinitor și non-combatant ce incubă slujirii preoților și monahilor ortodocși, în general și clerului de limbă română, în mod particular.

13. Aceleași eforturi substanțiale, verificabile și cuantificabile, să fie depuse de urgență în interesul prezervării patrimoniului universal și național reprezentat în special, dar fără a se limita la lavrele Pecerska și Poceaev, de importanță covârșitoare pentru Istoria Bisericii Ortodoxe.

14. Să se acorde o atenție deosebită protejării sfintelor relicve, printre care poate fi regăsită racla cu trupul făcător de minuni al Sfintei Cuvioase Teodora de la Sihla, și, să se abordeze cu râvnă nedisimulată inițiativa dialogului cu autoritățile bisericești și civile de care depinde decizia necesară pentru întoarcerea Sfintei Cuvioase Teodora în sânul patriei sale pământești. 

15. Să se redeschidă scolile din Ucraina cu predare în limba română (la căderea URSS erau aprox 100 de școli românești în funcțiune).

16: Sugerăm, insistăm și ne vom implica în demararea un proiect de țară real, pentru stoparea migrației românilor și întoarcerea în România a celor deveniți imigranți în țările în care lucrează.

17: Vrem, insistăm și ne vom implica pentru menținerea păcii, păstrarea neutralității, pentru neimplicarea României în niciun fel de război programat de interesele altor state.

18: Vrem, insistam și ne vom implica în procesul de desființare a corupțieie existente la orice nivel.

19: Vrem, insistam și ne vom implica în emiterea amendamentelor, a legilor necesare întăririi securității și siguranței naționale.

20: Vrem, insistam și ne vom implica în procesul de stopare a ajutoarelor oferite țărilor beligerante, ajutoare care au ca efect încurajarea și prelungirea stărilor conflictuale. 

21: Vrem, insistam și ne vom implica în acordarea priorității a întăririi securității naționale, prin reducerea sărăciei și creșterea nivelului de trai a cetățenilor români.

https://bucpress.eu/in-scolile-romanesti-din-ucraina-peste-80-la-suta-din-materii-vor-fi-predate-treptat-in-limba-ucraineana-explica-seful-unei-sectii-de-invatamant/

Înțelegem caracterul complex al provocărilor cărora le faceți față, dar suntem ferm convinși că printr-un dialog veritabil, prin cooperare și dând prioritate bunăstării omenirii, este posibil să ajungem la o pace durabilă. Destinul generațiilor viitoare și conservarea planetei noastre depind de leadeshipul dumneavoastră și de voința dumneavoastră de a lua măsuri aici și acum.

A venit momentul, ca în urma unei inițiative comune și la nivel mondial, să folosim aceaste ocazii istorice pentru a construi o lume în care conflictele să fie soluționate prin mijloace pacifiste și în care securitatea și bunăstarea tuturor popoarelor să fie garantate, să fim cu toții uniți și simultani în acțiune și rugăciune, insistând, perseverând până la victoria finală.  (https://humanityforpeace.net/index.php/petition/)

Fiind interesul fiecăruia, avem convingerea că vom acționa înțelept, influiențând guvernanții să  decidă pentru poporul român și în favoarea lui!

Miscarea pentru Pace din România, Coaliția internațională pentru pace, Asociația Civică Dreptate-Filiala Prahova 

 

NOI ROMÂNII VREM PACE, NU VREM RĂZBOI! Vrem neutralitate, întărirea securității naționale!   

NU VREM implicarea României în războaie devastatoare planificate în interesul altor state.

 

Constitutia României

 ARTICOLUL 2 din Constituția
(1) Suveranitatea naţională aparţine poporului român, care o exercită prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice şi corecte, precum şi prin referendum.

(2) Nici un grup şi nici o persoană nu pot exercita suveranitatea în nume propriu.

ARTICOLUL 10
România întreţine şi dezvoltă relaţii paşnice cu toate statele şi, în acest cadru, relaţii de bună vecinătate, întemeiate pe principiile şi pe celelalte norme general admise ale dreptului internaţional.

https://razboiulinformational.ro/site/2020/03/daca-ei-suspenda-drepturile-omului-apicand-art-15-nu-putem-si-noi-aplica-art-35/

https://european-union.europa.eu/institutions-law-budget/institutions-and-bodies/search-all-eu-institutions-and-bodies/european-food-safety-authority-efsa_ro

În 1789, a fost redactată celebra Declaraţie a Drepturilor Omului şi Cetăţeanului

Articolul 15 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale din 04.11.1950, reactualizată se referă la: Derogarea în caz de stare de urgenţă  „În caz de război sau alte situaţii de urgenţă, orice guvern poate lua măsuri care să  contravină acestor drepturi, dar numai în limita strict necesară. Chiar şi în acest caz, un guvern nu are dreptul, de pildă, să tortureze sau să ucidă în mod arbitrar.”

Acest lucru ar putea însema suspendarea drepturilor omului prevăzute în Convenție: dreptul la libera exprimare, la proprietate, la viaţa privată, dreptul la un proces echitabil, etc.

https://www.echr.coe.int/documents/d/echr/simplified_conv_ron

În 1793 deputaţii Francezi au adoptat Declaraţia drepturilor Omului pe baza căreia se bazează toate declaraţiile similare.

La articolul 35 aceasta specifică dreptul şi obligaţia la insurecţie a poporului atunci când guvernul încearcă să instaureze tirania. „Quand le gouvernement viole les droits du peuple, l’insurrection est, pour le peuple et pour chaque portion du peuple, le plus sacré des droits et le plus indispensable des devoirs. „

„Când guvernarea violează drepturile poporului, insurecţia este, pentru popor şi pentru fiecare fracţiune a lui, cel mai sacru drept şi cea mai de neevitat datorie.” http://syti.net/DDH1793.html

 În declaraţia Universală a Drepturilor Omului din 1948, s-a făcut menţiune a acestui drept fundamental al popoarelor, anume în al treilea principiu al acestui act internaţional la care şi România este semnatara:

Considerăm că este esenţial că drepturile omului să fie ocrotite de autoritatea legii pentru că omul să nu fie silit să recurgă  ca soluţie extremă la revoltă împotriva tiraniei şi asupririi. 

 

Dacă guvernul şi preşedenţia vor să instaureze tirania şi să suprime cele mai fundamentale drepturi, (PROPRIETATE, OPINE, JUSTIȚIE) poporul are obligaţia la revoltă, în spiritul revoluţiei franceze care a inspirat declaraţia drepturilor omului.

https://childrenandarmedconflict.un.org/

(PETIȚII: APEL NATIONAL – Scrisoarea deschisă a fost expediată pe 13.10.2023 tuturor celor nominalizați. Ea mai poate fi semnata la adresele: https://www.petitieonline.com/apel_national   și      https://www.petitieonline.com/marul_pcii)

miscareapentrupace@gmail.com 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.